Oslo

Helgen bjöd på weekend. Jag, Alex, Eva, Rodney, Hedda, Gucci och Myra packade bilen tidigt i lördags morse och åkte till Oslo. Där gick vi i stan och fikade nere på mysiga Akers Brygge. Helt underbar stad! Var där mycket som liten då pappa jobbade där, va där nästan varje helg och bodde på Grand Hotell. Var inne där och tittade och kom ihåg allt som om det vore igår. Hundarna gjorde succé inne i Oslo, såg nästan inga hundar alls i centrum så det blev en del blickar på våra. Sedan har jag köpt en vagn till hundarna som jag ska ha på utställningar och när man åker till ställen där dom ska vara med men så att man slipper gå och bära på dem, som te.x. nu i Oslo, en stor stad där man inte vill att folk ska trampa på dem och efter ett tag blir de väldigt tunga att bära runt på i en väska. Så nu har dem en vagn att åka runt i. De trivs jätte bra där, ser bra och skäller på alla vovvar och människor som kommer för nära. Det blev en del blickar och uppmärksamhet. Helt sjukt! Folk kom fram och ville bli fotade med dem och filmade oss gjorde de också. Mina små kändis vavvor. Italienaren var bäst med maffia röst. Efter Oslo åkte vi till Asker och tog in på ett scandic hotell där. Super fräscht, helt ny renoverat.

På lördagen åkte vi till Drammen på utställning. Var 31 hundar anmälda. Eliten kan man säga, med tanke på att det var Crufts kval. Uppfödare från Ryssland och så.. men men. Det var 6 anmälda hundar i öppenklass. Gucci blev 3:a i sin klass, domaren gillade inte hans gång. Myra blev 2:a i sin klass med CK, oplacerad bästa tik. 

Jag blir så j*vla trött på allt mygel mellan domare och utställare. Jätte kul när domaren står och pratar med massa folk i sin pause och konstigt nog är det dem om vinner. Inte speciellt kul när man vet att ägarna och domaren känner varandra. Det var rätt lätt att räkna ut vem som skulle ta hem allt efter några klasser,, Ja herregud. Som pappa sa; "Lättare att ta medalj i OS än att vinna en hunduställning"  

Tack Eva & Rodney för en underbar helg!


Aker Brygge på båten där vi fikade. Gulrotskaka (morotskaka) för 60kr. Som hittat.


Slottet som ligger längt uppe på Karl Johan


Jag, Eva och Alex på väg ner till Akers Brygge, vovvarna sträcker på benen


Grand Hotell. Så underbart många minnen.


Hundarna i succé vagnen


Alex, Rodney, Eva, Hedda och vovvarna på väg neråt från slottet


Vovvarna ute o kissar i kungens trädgård


Vackra Karl Johan


Mina älsklingar på hotellet i Asker


Tur att mamma tog med bollen till Gucci.. Han kan ju inte sova utan den


Gucci och jag under bedömmningen


Konkurransen i öppen klass


Myra på bordet


Man får räcka tunga till domare som inte vet vad de sysslar med  = )






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0