Ronneby

I helgen var vi i Ronneby. Åkte upp på fredag eftermiddag till Karslhamn där min moster Karin bor. Mamma och Myra var redan där. Åt supergod lax, som vi alltid gör.

På lördagen åkte vi till Ronneby och utställningen som hålls i Brunnsparken. En jätte fin park, älskar denna utställningen. Det var 40 korthåriga chihuauor anmälda. Vädert höll i sig trotts att vi trodde på regn, fast det var jätte mycket getingar där. Obehagligt! Vet inte om Gucci blev stucken för precis innan vi skulle gå in i ringen blev han jätte rädd, villle bara upp till mig och skakade som ett löv. Det gck jätte bra på bordet, han stod fint och verkade glömma getingarna en stund då han fick sitt älskade norge godis. Men nä vi sprang i ringen fick jag aldrig riktigt upp svansen på honom, synd. Vi blev 2a i klassen med CK. Sedan gick vi in i bästa hane och blev 3a. Hanen som stod 2a tog certet. Min vanliga tur. =( Fast med tanke på att han inte visade upp sitt rätta jag så kanske han vunnit annars. Det var en tysk domare som tittade väldigt mycket i munnen (me like). Gucci fick jätte fin kritik och välvisad! Så jag fick också beröm.

Sedan var det Myras tur. Hon skötte sig exemplariskt på bordet. Jätte duktig. Hon blev 3a i sin klass. Ohhh... surt. Men men.. Snart nya utställningar på gång.. Väntar på papprena idag.. Hoppas hoppas hoppas att de kommer.


Snyggingen som ofta lyckas stå platsen efter certet,, två utställningar i rad nu..

Kommentarer
Postat av: Marie

Tjingeling! :o)

Kom och rösta om vilken bild på Hanna du gillar bäst:

www.mumari.se/2008/august/rosta-pa-hanna.aspx

2008-08-12 @ 11:05:57
URL: http://mumari.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0