Tvååker Lördag

Idag var det tävling igen. Gick bättre idag. Var en dansk domare som hette Kerstin Nillson, väldigt trevlig och lugn med hundarna. Gucci var först ut. Han blev 2a i sin klass med CK, sedan 3a BÄSTA HANE!! hi hi. Han var så duktig!
Domaren var väldigt noggrann med bett och räknade nästa tänderna, det är ju bra för mig då både Myra och Gucci har 6+6. Hon skrev att han hade vacker päls, utmärkt mun och hals, bra stark kropp, trevligt temp. och stilfulla rörelser.
Jag är jätte nöjd med honom idag!

Sedan var det Myra. Alla i hennes klass utom hon åkte ut på 2or. Så hon vann sin klass men fick inget CK då domaren tyckte att hon hade för utåtstående ögon. Synd! Ingen av 13 tikar fick CK, så det blev inget cert på tikarnas sida och ingen BIM hund. Ohhh... sååååå nära att certet blev mitt. Hon tvekade länge innan hon bestämde sig för att inte ge mig ett Ck,, typiskt.
BIR blev Bestdressed Di San Gimignano. Han tog också certet!  

Sedan gick vi in  uppfödarklass. Alex ställde Gucci, super söta. =) Vi fick en etta med HP. Men vi bestämde oss för att inte gå in i stora ringen utan åkte hem. Hundarna var ju helt slut efter två dagar på utställning.


Beddi's Kajsa, Emil, Klara, Alice
Bästa uppfödarklass!


Kommentarer
Postat av: moster Nina

Shit vad vi är heta!!!!!! Grattis till min favvo Gucci, äntligen en ordentlig domare ;)men inte när det gällde Myra.. kramis

2008-07-12 @ 20:42:57
Postat av: Maria

Hej!



Jättegrattis till de fina resultaten i lördags! :) Så roligt att Gucci fick CK :).



Jag ska ställa Diesel på Sofiero :). Ska du ställa både Gucci och Myra där??



Jag ställde Jasny innan, men han har dragit ut en hörntand pga en olycka, så det är inte lönt att ställa honom längre.. :( Det är väldigt tråkigt för han är så fin och duktig.



Ha det gott! Pussa pappa Gucci från oss ;).



Kram

2008-07-13 @ 16:50:56
URL: http://chihuahuaworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0