Är jag ingen riktig hundmänniska?

Min syster påstår att jag inte är det. Hmm.. hur tar man då reda på det? Nina påstår att min lägenhet inte är anpassad för att ha hund i. Jag är väldigt rädd om mina saker och design möbler och ser svart när hennes hundar rusar runt som galningar i min lägenhet. Grus och hår sprids överallt, och deras svansar slår ner det mesta i sin framfart.

Gucci är ju inte som en "riktig" hund eller vadå? Han river aldrig i parketten, skäller inte när någon går i trappar, drar knappt in någon smuts, fäller lite, dräglar inte när han dricker och lägger inte ut mat på hela golvet. Han ligger dock i både soffa och säng. Men vet att i fåtöljerna för man inte vara. 

Jag kan erkänna att jag är petig med städning. Jag dammsuger minst varannan dag och klarar inte av när det ligger saker framme och stökar. Minsta lilla disk och jag diskar upp. Allt har sin plats och har någon rört något så ser jag det direkt. Jag älskar min stilrena lägenhet och jag hade aldrig klarat av att ha det annorlunda. Jag kan erkänna att jag kanske städar lite väl mycket ibland, but that´s just me. 
Man kan undra om Nina och jag verkligen är syskon. Vi är iallafall precis tvärt om. Jämför hennes lägenhet med min. JESUS!

Om jag är en hundmänniska? Ja, klart jag är. Gucci är ju hund. =)

Förresten var Nina här i helgen och tävlade med Puma i Halmstad. Hon blev BIR valp men blev tyvärr inte placerad i konkurrensen. Hon var duktig. Om en vecka är det min tur att ställa Puma och Moca i Växjö, ska bli jätte kul. Gucci bor hos mamma nu i en vecka. Han kommer nog att gå upp i vikt, så som hon skämmer bort honom med mat. Saknar honom jätte mycket.

Nä, nu ska vi kolla lite tv. Har precis varit ute med hundarna i över en timme så nu sover de äntligen. Kommer lite bilder här under på Puma från utställningen igår. 

Take care


Mumin står fint


Konkurrensen


Sötaste bilden då Puma lyckades blunda

 

Kommentarer
Postat av: Maria

Hejsan! =)



Ja, jag har hört om Dianas väntade kull :P. Det är Kicker som är pappa :). Gå in på hennes hemsida och kika så ser du :).



Okej, du får berätta sen när du varit och tittat då. hehe.



Ha det gott!



Kramar

2008-10-27 @ 17:57:25
URL: http://chihuahuaworld.blogg.se/
Postat av: Maria

Okej :). Ja det blir säkert bra.

Är det ett kennel långt upp i Sverige du ska iväg och titta på valp? Eller det är här i Skåne?



Kram!

2008-10-27 @ 20:48:04
URL: http://chihuahuaworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0