Sofiero Lördag

Idag har vi tävlat på sofiero i Helsingborg. Det har varit jätte fint väder, helt underbart för hundarna. Gucci och jag gick upp kl.6 och åkte till sofiero där vi träffade mamma, pappa och lilla Myra.

Det var 12st i Guccis klass. Han blev 3a i sin klass, så jag blev ganska nöjd. I Myras klass var det 14st. Hon blev också 3a i sin klass med CK, oplacerad i bästa tik. Så vi var rätt så nöjda med dagen. Det var ett tufft startfält så att bli 3a var inte så pjåkigt. Jätte fin kritik fick vi med.

Domaren gillde inte de "tjocka" hundarna så de som brukar vinna blev inte placerade. Rätt patetiskt när vuxna människor räcker tunga till domaren och slänger in sina hundar i buren. Hmm... snacka om dåliga förlorare. Och stackars hundar som har de ägarna..

Sedan var jag och tittade på lilla valpen som jag kanske ska köpa. Men ohhh... jag vet inte. Kände inget direkt för den. Att köpa hund är väl som att köpa bil, känns det inte helt rätt ska man inte köpa. Så det blir nog inte denna valp. Ska sova på saken.

Nu ikväll har vi varit hos Alexanders föräldrar på middag. Resten av familjen var också där. Fick hålla lilla Jack, bara några dagar gammal. Så söt, och blek. Skrynklig som en sköldpadda. Sötis!

Nä, nu blir det lägg dags. Upp 5 imorgon mot ytterligare en utställnings dag.


Lilla Jack och jag


Kommentarer
Postat av: Maria

Heej! =)

Det gick likadant idag som det gick igår :) (2:a).

Hur gick det för dig idag??

Roligt att det gick så bra för Gucci och Myra på sofiero :). Grattis!



Får jag lov att fråga var du har kollat på valp? Är så nyfiken.. hehe.



Kram!

2008-09-14 @ 19:55:26
URL: http://chihuahuaworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0