Sofiero Söndag

Idag var det till att stiga upp tidigt igen. Inte lika lätt att komma upp dag två, men för dessa hundar kan man göra det mesta. Blev hämtad av Anna och Patrik kl.06.30, sedan bar det av mot sofiero.

Det var 19st hundar i öppen klass hanar och vi stod som nummer 4a. Caesar fick tyvärr en tvåa idag. Man jag var väldigt nöjd med vår insats. Han var jätte duktig och skötte sig exemplariskt. Jag tycker ju inte att han förtjänar en tvåa. Men domaren tyckte att han hade för ljusa ögon, kort nosparti, för litet bröst m.m. Fast hunden som vann hade ett enormt förbröst så domaren verkade vara svag för det. Caesar såg ju ut som en valp bredvid honom.
Synd att inte jag är domare.. Då hade snägge vunnit.

Anna och jag har bestämt att Caesar inte ska ställas mer, han tycker inte att det är speciellt kul och han har bara fått en etta (som jag fick på honom i Göteborg förra året) på alla sina utställningar, så nu får han lägga kopplet på hyllen. Vi ska satsa på Rossi istället, tror att han kommer att gå mycket bättre. Han behöver dock tränas en hel del. Han verkligen hatar när folk rör honom. Men men.. Den tiden kommer. Nu blir det sov dax snart.. helt slut efter denna helg.


Domaren går igenom Caesar


The winning team is running


Snägge står fint

Kommentarer
Postat av: Maria

Heej!

Ja, jag hoppas på att det blir bättre när han blir äldre och vuxit till sig :).



Jaså, vad hemlig du är :P. Nej, jag var ju inte hemlighetsfull när jag köpte Lime. Men däremot gick det väldigt fort. Fast jag skrev ju och berättade om det i bloggen ;).

Hoppas att du vill säga det sen :). Är ju så nyfiken. hehe.



Vi hörs!



Kramar på er

2008-09-15 @ 19:36:38
URL: http://chihuahuaworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0