KUNG LOUIS!



Herregud vilken helg! Jag har fortfarande inte förstått vad som hänt..

I fredags åkte vi till Fårö, jätte mysigt! Väldigt speciellt landskap, måste uplevas!
På kvällen åt vi på en mysig restaurang i Visby hamn.

På Lördagen var det dax för utställning. Louis var först ut, han var inte så glad på bordet, domaren gillade inte riktigt det och satte honom som tvåa i klassen med HP. Hon berättade för mig att hon redan satt honom som etta men att hon inte gillade hans beteende, vilket är förståligt. Gucci blev 3a i sin klass och Myra 3a med CK, tackad i bästa tik.
På kvällen spelade vi minigolf (aldrig mer) ha ha, sedan grillade vi i stugan.

Igår var det andra dagen på utställningen, den Internationella. Louis var först ut. Domaren tittade mycket på bett och rörelser! Och fullkomligt AVGUDADE honom. Idag uppförande han sig exemplariskt!
Han vann sin klass med CK!

Sedan var det Guccis tur, han fick först en etta och sedan blev han Reserv i sin klass.
Då var det dax för Louis igen att gå in i BÄSTA HANE, där var två champions, två öppenhanar och en unghund. När domaren pekade på mig och reste ett finger trodde jag inte att det var sant.
Vi vann klassen! BÄSTA HANE!! Certet var vårt! Jag var såå glad!

Myra gjorde entré i Öppenklass tik, hon fick en etta och blev sedan tackad i placeringen.
Då var det dax för Louis att gå in i BIR & BIM. Det var Jamie som vann tik klassen med Baby. Baby är tre år och Louis är 10månader så jag väntade mig ingenting. Dessutom var jag ju redan totalt överlycklig över alla de andra vinterna.

Vi kom in i ringen och domaren bad oss att gå fram och tillbaka med hundarna. När jag sedan kom fram till domaren igen räckte han fram BIR rosetten till oss. Du skämtar! Var allt jag fick ur mig. Nä sa han, din hund är sååååå snygg!!
Tårarna rann av glädje! Fy f'*n vilken hund jag har!! Bäst i Rasen! Av alla chihuahuorna blev han bäst! 10 månader gammal och slår allt!

Tror fortfarande inte att jag förstått vad som hänt. Förutom att jag just nu äger Sveriges finaste hund då! =)

Undrar hur många chihuahuor som är 10månader, har två cert och blivit BIR på en Internationell utställning!

Det är bara att inse, det blir inte större än så här!


Louis BIR
 Domare Ove Germundsson



Louis vinner sin klass


Världens vackraste hund!


Gucci älsklingen


Gucci i ringen


Söta My Py


Gucci, Myra, Alex, Louis, Eva, Rodney & Hedda i tältet


Raukar på Fårö


Väldigt speciellt landskap


Lamm på Fårö


Två älsklingar på Tofta beach


En snygg Louis som älskar att ställa upp sig


Gucci bebben och Myra på Tofta beach


Myra *LOVE*


Tofta beach


Jag och älsklingarna i Visby centrum


Ringmuren som går runt hela Visby centrum och gamla stan, underbart vackert!



Tack Alex, Eva & Rodney för all hjälp på utställningen
och för en underbar resa!



Kommentarer
Postat av: Maria Lönnhammar

Ja vad kan man annat säga än STORT GRATTIS!!! Jag är så glad för er skull.



Vi ses i Tvååker!



// Maria

2009-07-06 @ 19:17:14
URL: http://www.chicoqueridas.se
Postat av: Lisa

GRATTIS GUMMAN!

HAN ÄR SÅ STILIG DIN NYA KILLE..



PUSS

2009-07-06 @ 21:44:32
Postat av: Lena

Grattis mina älskade vänner:)

Jag är så Stolt över er att ni kan inte ana, puss på er båda.

2009-07-06 @ 22:46:11
URL: http://www.leanovas.se
Postat av: Nina

Världsklass!!!!!!

2009-07-07 @ 00:47:48
Postat av: Marina

Måste få gratulera dig till fina placeringar!!!

Många kramar Marina

2009-07-07 @ 10:59:38
URL: http://mezzi.blogg.se/
Postat av: Lotta

STORT grattis! Han är supersnygg din kille, Detta är bara början ;)



Kram från mig och Kusin Neo

2009-07-07 @ 11:24:41
URL: http://www.tinylicious.se
Postat av: Maria

GRATTIS! Så roligt :).

Vi ses i Tvååker!

Kramis på er.

2009-07-07 @ 14:51:02
URL: http://chihuahuaworld.blogg.se/
Postat av: Emelie

Grattis, gud vad roligt, Han är verkligen jättefin!:D

Kram Emelie och Sirocco

2009-07-12 @ 22:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0