Vart tog den snälla lilla flickan vägen?





11 SAKER JAG STÖR MIG PÅ


1. Kortärmade skjortor! Ärligt talat, bara töntar som har på sig det och turister utomlands. Pinsamt fult!

2. Bleka människor! Påstår inte att jag alltid är brun men snälla! Om man går på en större tillställning eller fest så se till att sola lite innan eller ta brun utan sol, ser för taskigt ut med bleka personer. Lite färg gör undervärk!

3. Skåla! När man skålar slår man INTE ihop glasen! Man tar upp sitt glas, tittar på sina två bordskamrater, sedan en titt på övriga, höjer glaset en aning sedan dricker man en klunk och sedan tittar man igen på folk innan man långsamt sätter ner glaset.

4. Titta mig i ögonen! När man hälsar på någon och tar i hand presenterar man sitt namn och tittar den personen i ögonen! Det kan ju inte vara så j*vla svårt! Väldigt ofint att titta på ett annat håll.

5. Mina hundar! Att kritisera folks barn eller hundar är någon man bara inte gör. Får ofta höra från folk på klubben om mina råttor. På ett skämtsamt sätt ja visst men ibland är det inte alltid så kul. Ärligt talat så tycker jag att era hundar är så roliga men jag kommenterar inte ra hundar så ge fan i att kommentera mina!

6. Du & Din feta BMW! Folk verkar störa sig på mycket.. Speciellt när en 27årig tjej kör runt i en snygg bil. Folk på jobb kommemterar det ofta.. Men det är egentligen inte min bil utan pappas.. Jag kör den och han betalar.. Alla kanske inte har den lyxen att få en bil av sina föräldrar men det har jag!

7. Att bo i lägenhet! Är fruktandsvärt trött på det! Att tvätta på utsatta tider, dela allt med grannarna, ingen diskmaskin, ingen trädgård, betala dyr hyra till någon annan, störiga grannar och att varje kväll leta parkering. Vill ha ett hus NU!

8. Den svenska avundsjukan! Jag är en otroligt stark tävlingsmänniska. Jag älskar att ställa mina hundar och när jag vinner gråter jag av lycka! När andra vinner visar jag good sportsman ship och Gratulerar till vinst. Då Louis tog sitt cert var det dock inte många gratulationer på plats. De kan jag nog lätt räkna på mina händer. Folk står bredvid en och bara glor. Pinsamt! Hur svårt är det att säga Grattis?

9. Sitter fast i sin partner! Snälla bara för att ni är tillsammans och kanske nykära så glöm inte bort dina vänner! Man behöver inte umgås jämt och göra ALLTING tillsammans. Till slut sitter man där ensam utan vänner med enbart en kille.. om ens det..

10. Städarna på jobb! Som vägrar att tömma papperskorgarna om man fyllt dem med för tunga sopor. Snälla! Det är väl ert jobb att tömma dem.. hur svårt kan det va??!!!

11. Speciella dagar. Varför ska det finnas utsatta dagar då vi ska fira mamma, pappa, kanelbullar, kärleksdagar m.m. Tycker det är så löjligt! En spontan kommetar, blomma eller liknande på en "vanlig" dag betyder så mycket mer!


Ta nu inte så allvarligt på denna listan..
Det är bara som jag tycker... och alla får ju tycka som de vill.. eller hur!

=)

TAke Care!




Kommentarer
Postat av: jane

Ord och inga visor! You go girl! ;)

tack för dina fina ord i min gästbok.. <3

2010-10-08 @ 00:26:27
URL: http://www.freewebs.com/janemicke

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0