Saknad



Fick veta idag att Ove Germundsson avlidit, 58 år gammal.

Jag ställde för honom på Gotland sommaren 2009. Louis var då endast 10månader gammal men Ove föll pladask. Först vann han sin klass, sedan vann blev han bästa hane och allt slutade som BIR. Tårarana bara rann och lyckan var obeskrivbar. Han hade så bra hand om hundarna och det konstiga är att jag här om dagen tänkte att jag skulle kolla om Ove dömde snart igen i Sverige för det vore kul att ställa för honom igen.
Men nu kommer vi aldrig mer kunna göra det.

Men jag glömmer aldrig sekunden då han ser mig i ögonen och räcker fram BIR rosetten.. Jag kommer ihåg att jag sa: Du skämtar? - Nej sa han, du har en enastående hund, ta vara på honom, han kommer gå långt!

Och så rätt han hade också.. =) Lilla Louis är ju vår lilla kung och jag är säker på att Ove tittar ner på oss och alla andra fina hundar han dömt och skickar oss lycka.

Är glad att jag fick träffa Ove, han fick en verkligen att känna sig lugnt i ringen och han tog så bra hand om hundarna.


Vila i frid.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0