Min högsta önskan!



Gårdagen på Liseberg var grym! Balder är en favorit men den nya AtmosFear var grym!

AtmosFear är Europas högsta fritt fall, både vad gäller fallhöjd och byggnad att utgå ifrån. Höjden är 146m över havet. Sett till hela världen finns det egentligen bara en enda attraktion som kan liknas vid AtmosFear och den är placerad i Australien.

Åkturen startar under jord i tornets källare och att ta sig därifrån upp till toppen tar cirka 100 sekunder. Nedresan går betydligt snabbare – man faller fritt i strax över tre sekunder i en hastighet på cirka 110 km/h faller. Under inbromsningen utsätts den som åker för högsta tillåtna G-krafter, 4 G.

Man såg över hela Göteborg och jag åkte den 3ggr, satt på olika platser för att få lite olika utsikt. När man var på väg upp såg man på ett hus tak att de satt upp en banderoll där det stod: "Ångrar du dig?"
Ha ha.. Sjukt coolt! Vill åka igen igen igen igen igen igen!!!!


Hade du vågat åka?




Kommentarer
Postat av: Bina

Jag hade aldrig vågat åka den.

Åkte balder 2 gånger ( blev tvingad) o skrek så de blödde i halsen.

Gillar inte höga höjder, så jag hade gärna stått där nere i tittat på :P

2011-05-10 @ 08:37:42
URL: http://binalakritz.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0