SOCKER BOMBER!



När åt du en Risifrutti senast eller drack en cola?!
Jag mår nästan lite illa när man läser om allt socker man stoppar i sin varje dag.. Visste du tex att i en risirutti finns 13 sockerbitar?! TRETTON! Sjukt!

Cola är också en stor fälla! Jag var grymt beroende av det! Slutade att dricka läsk i mars förra året och har bara druckit vatten sedan dess (ganska bra gjort med tanke på hur mycket jag drack). Nu skulle jag aldrig mer dricka läsk, usch!

Några andra sockerfällor:

Drottningkräm 2dl = 18 sockerbitar
Chokladpudding 1,5dl = 6 sockerbitar
Blandsat 2,5dl = 7 sockerbitar
Festis 2,5dl  = 10 sockerbitar
Jo-Juice 2dl = 7,5 sockerbitar
O´boy = 80% socker
Marmelad 1msk = 4 sockerbitar



bilder lånade från google och sugarstacks.com





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0