Sanslösa ägare

Så var det måndag igen.. Jag trodde att jag skulle vara ledig men självklart ringde de från jobb imorse.. Kunde inte säga nej.. fast börjar inte förän 17.

Så Gucci och jag åkte till klubben och körde lite lydnad och avslutade med agility. Fick reda på igår att Gucci kommit med på agility kurs och sedan är det samma dagar och samma tid som jag själv håller kurs.. så nu får vi vänta till efter jul. Typiskt!

Gucci var duktig idag.. som vanligt. Min lilla prins. När vi var klara låg vi i gräset och myste. Trodde att vi var ensamma och njöt fullt av det fina vädret som antagligen är en av de sista varma fina dagarna. Låg och pratade med Anna i telefon och plötsligt kommer en hund från ingenstans, tar tag i hundens hals, då den inte hade något halsband. När border terriern upptäcker Gucci blir han vansinnig och börjar hugga som en galing efter honom. Gucci är ju aldrig sen när någon annan börjar och kaxar tillbaka. Tur att man har en liten hund som man kan bära upp i famnen.
Terriern fortsatte att hoppa på mig och hugga efter Gucci som lugnat ner sig efter att ha kommit upp i min famn. Ser ingen ägare någonstanns men efter en stund är det någn som visslar på hunden. "Kärringen" ser mig och har två andra terrier, osm också är lösa. Dessa hundar springer också hej vilt utan att hon har någon som hellst koll på dem och inte kommer de när hon ropar heller. När hon ser man vänder hon tvärt och går åt andra hållet. Blir så trött på människor som inte har koll på sina hundar. Vet man inte att ens hund kommer när man ropar ska man inte ha den lös! Annars får man ha en spår lina eller hunden inom inhägnat område. Har man dessutom en hund som är aggresiv blir situationen ännu värre.

Satt inne på klubben och jobbade med lite papper till kursen i två timmar efteråt men hon dök aldrig upp. Synd, för jag hade velat säga ett par ord till henne. Ja herregud. Stackars hundar!

Förresten fick papperna från sofiero idag, 80 hundar! Många.


Snyggingen


Sötis på A hindret


Det går jätte bra att sitta här också..


Kan öva stå också


Slalom är svårt.. Hmmm... drömmer sig bort en del. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0