Tack + Recept!


Beauty myser i sängen


Tack alla för fina kommentarer, samtal och sms som jag fick igår ang mitt inlägg om Louis.
Fick även besöksrekord. =)


Idag är jag ledig.. sista dagen innan man jobbar hela helgen.. Precis varit i parken med hundarna - nu har dem ätit och lagt sig att vila. Ska fixa lite här hemma sedan blir det till att köra ner på klubben och träna Rally + Agility innan jag ska hålla Allmänlydnadskurs.


Beauty är här nu. Mamma och pappa kom hit med henne i tisdags. Måste träna henne innan vi ska tävla nästa helg. Utställning på lördagen och Rallylydnad på Söndagen. Ska bli kul! =)


Efter önskemål kommer här recept på supermumsiga hund recept!


  LEVERGODIS:

1. Skär ungnötslever (1 paket) i bitar och kör det sedan i mixer till en slät konsistens. (Luktar apa men vad gör man inte för sina älsklingar)
2. Blanda i 2 dl vetemjöl.
3. Blanda i 2 matskedar vatten
4. Lägg bakplåtspapper på en ugnsplåt. Häll ut smeten och stryk ut den tunt med undersidan av en matsked.
5. Baka i 200 grader i ca 10 minuter.
6. Skär sedan, ex med en pizzakniv, i lagom bitar. Kan med fördel frysas in.




KÖTTFÄRS KUDDAR:

1. Lägg ca 500g blandfärs (ta nötfärs om du vill göra ett magrare godis) i en bunke. Blanda med händerna till en jämn smet.
2. Blanda i två ägg + 3 msk skorpmjöl.3. Lägg bakplåtspappaer på en ugnsplåt. Fördela köttet jämt på plåten - jag gjorde det med händerna och en sked. Strö sedan lite
4. Baka i 200 grader i ca 10 min.
5. Skär i lagom bitar - låt svalna! KLART!

Mina hundar älskade detta, lite smuligt MEN ACK SÅ GOTT!  


BLODPUDDING-GODIS:

1. Dela färdigköpt blodpudding i små tärningar.
2. Torka tärningarna i cirka 75-100 graders värme i ugnen. Ta ut dem efter cirka 45 minuter, när de är genomtorra.
3. Ha ugnsluckan lite på glänt under torkningen så att fukten försvinner.

Ett smaskigt godis som inte kladdar! Om det inte blir tort strö på lite rågmjöl! =)



Hoppas ni lyckas!

Take Care!

N




Kommentarer
Postat av: Lotta

Tack så mycket för recepten! :) Ska se om min golden-kille gillar något av detta. Förresten är Gucci och Louis lika stora?? Det ser så ut på bilderna?? Men dom kan inte väga så mycket??

Kram!

2009-11-14 @ 16:14:09
Postat av: Manne

öÄöLöSöKöAöR DöIöG

2009-11-15 @ 01:41:47
Postat av: Natalie

Hoppas det! =)

Gucci väger 2,8, Louis 2,3 så Gucci väger lite mer, fst de är nog ungefär lika höga. Var bor du?

2009-11-15 @ 22:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0