Han gjorde det!

Har inte bloggat på ett tag då det tyvärr inte funnits tid. I torsdags hade vi fullt upp med köket, i fredags var Alex släkt här eftersom att han fyllt år. Vi bjöd på lax toast till förrätt, kasslergratäng med ris och sallad till huvudrätt och efterrätt blev det vitchoklad och jordgubbs glass tårta. Allt var lyckat och gästerna mätta och belåtna. Jag hade städat hela dagen och lagat all mat eftersom att Alex jobbade så jag var helt slut när gästerna gick.


I lördags jobbade jag mellan 7.30-15 och på kvällen kom lite vänner hit. Alex föräldrar var "barnvakt" och vi var ute en stund på stan. Vad hemma vid 02 och sedan sov vi länge på söndagen. Igår jobbade jag mellan 15-22.30 och inventerade lotter i infon, lagom kul.


Idag ska vi bara ta det lugnt. Ja vi får nog städa lite efter helgen, dammsuga och så men annars ska i bara mysa. Är ledig idag, men ikväll ska jag på HUS (hundutbildningssektorn) möte annars blir det bara mys. Ska åka och köpa lite hundmat och kanske något julpynt. Vi har ingenting, men inte lätt att hitta något snyggt pynt. Elljusstakar, hur snygga är de på en skala. Är ju mycket för design så vi får vi se vad vi hittar, OM vi hittar något.


Det hände något roligt igår när jag kom hem från jobb. Louis kom och mötte mig vid dörren med Gucci och då hände det.. Louis viftade på svansen.. Wihiiiiiii!! De var första gången det hände. Blev så glad. =)


Nu väger han 870g och växer så det knakar. Han är bara för go, det går bättre med Gucci för var dag. Fast just nu biter han i allt han kommer åt, så det gäller att hålla koll på honom. Nä, nu ska vi dammsuga innan vi beger oss till djuraffären.


Ha en bra dag!


Kransen vi satt upp på spisen


Vår fina öppna spis, älskar den!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt att han börjat vifta på svansen =) Echo är 1 år och Speedy är också 12 veckor

2008-12-01 @ 13:05:48
URL: http://echolife.blogg.se/
Postat av: Maria

Hejsan!

Så kul att lillkillen har börjat vifta på svansen :). Härligt!

Då har han gått upp en del också. Det är ju jättebra. Äter han vanligt foder nu??

Förresten vad har du för foder till dina??



Nästa utställning för vår del blir nog Malmö i mars. Ska du dit?? I så fall vilken/vilka hundar ska du ställa??

Jag hade gärna velat åka på någon inofficiellt innan malmö, men har inte hittat någon som är hyfsat nära.



Ha en fin dag! :)



Kramar

2008-12-01 @ 15:14:54
URL: http://chihuahuaworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0