Gud vad jag längtar...



Älskade lilla Louis är ju hos mamma o pappa i Ljunghusen.. Ohhh gud vad jag längtar efter honom. När han är här är man måttligt trött på honom.. ibland iallafall. Han har ju energi för 10 hundar och är inte stilla en sekund. Kvittar hur mycket man aktiverar honom han är lika pigg för det..

Nästa vecka börjar hans första utmaning för hösten, då börjar han sin agility kurs. Jag tycker att man ska aktivera sin hund. Genom hela livet, regelbundet gå kurser för att träffa annat hundfolk och aktivera sin hund på. Det finns ju så många sätt att göra det nu, den nya sporten Rallylydnad ska vi nog köra på sedan. Men nu börjar vi med agility och ser vad Louis tycker om det.

Bara för att man har en liten hund betyder det inte att den vill ligga i soffan och lata sig hela dagarna. Och utställning kan man ju inte bara hålla på med,, det är ju mest jag som tycker det är roligt. Fast Louis älskar ju också att visa upp sig! Så ett tips till alla er som bara går promenader med era hundar - testa någon annan aktivitet. Agility, freestyle, lydnad, spår, Rallylydnad.. ja listan kan göras lång.. Du och din hund kommer få så mycket roligare tillsammans om du ger lika mycket som du tar.

Var på ringträning igår med Emelie och hennes Sirocco, ska ställa honom på söndag i sofiero. Om inte Emelie gör det själv. Vi får se när vi kommer dit. Kommer att gå jätte bra!

Ska snart åka och jobba,, varit uppe tidigt idag.. Promenad på galgberget, sedan hem och duschade, åkte och handla mat, sedan lite nya växter, sedan hem och diskade.. Nu väntar vi på att träffa Alex en stund.. han kommer hem från jobbet och jag åker till jobbet..


Oj, vilket långt inlägg.. har du läst så här långt så antar jag att du diggar mig och mina hundar starkt!
Thihi!

Take Care!

N





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0