Tips från Kungen!



Bina och andra har frågat hur jag får Louis päls så blank.
Så då tänkte jag att jag skulle berätta hur jag gör!
___________________________________________________________________________________________

Steg 1) Innan jag badar Louis använder jag alltid en ryktsten så att all överflödig päls försvinner. Tar alltid väldigt försiktigt och aldrig på område där pälsen är tunn. Stenen är egentligen ämnad till hästar och finns att köpa på Hööks eller Satchmos för ca. 30:-


____________________________________________________________________________________________

Steg 2) Använd ALLTID hundschampo som är anpassade till hundens färg. Har du svart hund använd black schampo, vit hund vitt o.s.v. Jag använder mig att franska märket Anju Beauté som finns att köpa även i sverige, en flaska kostar ca 180:-



_____________________________________________________________________________________________

Steg 3) Bio Groom har många bra produkter, bla. denna som heter Coat Polish. Spraya på i ren päls och låt det värka några timmar sedan glänser pälsen som aldrig förr!


______________________________________________________________________________________________

Steg 4) Daily Spritz (hundparfym), en lätt doft av Sweet Pea & Vanilla får pälsen att lukta underbart mellan gångerna man badar dem.



______________________________________________________________________________________________


Detta är mina främsta och bästa tips för att få din hunds päls super glansig och fin. Sedan har vi två andra knep som vi gör inför utställning för att få extra glans.. Men de håller jag för mig själv.
Några hemligheter måste man ju få ha..   ;-)


Hoppas ni fick några bra päls tips och att ni får en trevlig helg!







Kommentarer
Postat av: Bina

Vilket bra inlägg.

Den hundparfymen, vart köpte du den ?



Jag e kass på o komma på middagar:/

Kyckling & ris, kyckling & klyftpotatis kör vi hprt med haha

2011-11-17 @ 23:35:36
URL: http://binalakritz.blogspot.com
Postat av: Bina

Ja brukar oftast hitta på egna recept. Haha.

Tar de som finns hemma o rör ihopa.

Men borde kanske lägga upp mina egna recept:)

2011-11-18 @ 01:32:37
URL: http://binalakritz.blogspot.com
Postat av: Maria Andersson

Tack på tipsen, ryktsten var ju smart, ska genast inhandlas. Snyggaste chihuahua hanen i sverige har du åxå <3

ses i stockholm :)

2011-11-18 @ 17:16:35
URL: http://www.chikashakira.n.nu/shakirasblogg
Postat av: Bekki

De där små rackarna är så jäkla bortskämda!!! :)

2011-11-18 @ 19:47:20
URL: http://bekkis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0